UNS: Ministarstvo kulture bez konkursa dodeljivalo novac medijima Gašićeve supruge i Radoice Milosavljevića

Ministarstvo kulture i informisanja za prethodne dve godine je kroz pojedinačna davanja medijima u vlasništvu Irene Gašić, supruge direktora BIA Bratislava Gašića, i kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića dodelilo ukupno 5.049.200 dinara, odnosno oko 43.000 evra, otkriva Udruženje novinara Srbije (UNS). Inače, pojedinačno davanje podrazumeva dodelu novca bez javnog konkursa, bez ocene komisije, a na osnovu odluke rukovodioca organa nadležnog za poslove javnog informisanja. Novac se može dodeliti samo za projekte koji nisu mogli biti planirani u vreme raspisivanja konkursa za projektno sufinansiranje medija.

UNS

UNS

U rešenjima za pojedinačna davanja medijskim projektima, u koje je UNS imao uvid, navodi se da je ove i prošle godine firmi ADD production iz Kruševca vlasnice Irene Gašić, za projekte pod nazivom „Zaštitimo žene, zaustavimo nasilje“ i „Prirodne katastrofe – kako posle?“ dodeljeno ukupno 1.500.000 dinara.

Direktor te firme je sin Bratislava Gašića – Vladan koji je ove godine podneo Ministarstvu kulture i informisanja, kao odgovorno lice, dokumenta za medijski projekat.

Kako UNS podseća, Agencija za borbu protiv korupcije je 2015. utvrdila da je Bratislav Gašić bio u sukobu interesa kada je kao gradonačelnik grada Kruševca 2013. i 2014. godine zaključio sa firmom ADD production čija je vlasnica njegova supruga, kao i društvom BNZ Higijenic čiji je suvlasnik njegov sin.

PROČITAJ JOŠ:  SUD potvrdio da je Ivan Mijailović, prijatelj Bratislava Gašića, zaposlen nezakonito, suprotno pripisima Republike Srbije

Novac i lokalnoj televiziji u vlasništvu funkcionera SNS

Ministarstvo kulture ove godine je privrednom društvu Vranjska plus d.o.o. iz Vranja, koje je vlasnik istoimene televizije, za realizaciju projekta pod nazivom „Preventiva jedini spas u borbi protiv svinjske kuge“ dodelilo 750.000 dinara.

Ova televizija osnovana je 2016. godine, a tadašnja vlasnica bila je predsednica Saveta za informisanje vranjskog SNS-a Mirjana Dodić. Umesto Dodić, prošle godine lokalni funkcioner SNS-a u Vranjskoj Banji Marjan Stošić postao je novi vlasnik.

Inače, ovoj medijskoj kući REM je ove godine dodelio regionalnu frekvenciju za emitovanje u zoni Besna Kobila.

Slivanje novca kruševačkom biznismenu

Medijske kuće u vlasništvu kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića: Televizija Leskovac, SOS kanal plus i Radio-televizija Pančevo za dve godine su od Ministarstva kulture kroz pojedinačna davanja dobile oko 2,8 miliona dinara (oko 24.000 evra).

Ministarstvo kulture je Televiziji Leskovac, koju je Milosavljević kupio sredinom ove godine, za projekat pod nazivom „Da mladi rade“ dodelilo 800.000 dinara.

Preduzeće SOS kanal plus i Radio-televizija Pančevo su prošle godine za projekte pod nazivom „Oni dolaze!“ i „Bogatstvo multietičnosti-različiti, a isti“ dobili ukupno oko dva miliona dinara.

PROČITAJ JOŠ:  SUD potvrdio da je Ivan Mijailović, prijatelj Bratislava Gašića, zaposlen nezakonito, suprotno pripisima Republike Srbije

UNS podseća da je Milosavljević početkom prošle godine osnovao preduzeće SOS kanal plus u trenutku kada je vlasnik SOS kanala Dragiša Kovačević najavio da će da proda ovu televiziju, a Radio-televizija Pančevo privatizovana je 2015. godine kada ju je kupio za 280.000 evra.

Inače, Radio-televiziji Pančevo je Savet REM-a posle dobijenog novca od Ministarstva kulture u martu ove godine izrekao dve mere upozorenja – zbog uvreda upućenih novinaru portala Pančevo Si Ti Nenadu Živkoviću, kao i zbog tekstova na sajtu ove televizije u kojima su navodi o „nestručnosti, nemoralnom i nezakonitom“ postupanju predsednice Višeg suda u Pančevu Stanke Simonović.

Uprkos izrečenim merama REM-a projekti Radio-televizije Pančevo dobijaju novac na medijskim konkursima, pa je tako ova medijska kuća u Pančevu direktno i preko produkcija dobila rekordnih 139.000 evra, navodi UNS.

U Pravilniku za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja navodi se između ostalog, da komisija koja ocenjuje projekte treba da se vodi kriterijumom da li su učesniku konkursa u poslednjih godinu dana izrečene mere i od REM-a.

PROČITAJ JOŠ:  SUD potvrdio da je Ivan Mijailović, prijatelj Bratislava Gašića, zaposlen nezakonito, suprotno pripisima Republike Srbije

Ova medijska kuća je uprkos merama upozorenja Saveta REM-a dobila i regionalnu televizijsku dozvolu za pokrivanje u zoni Crveni Čot i to upravo od Regulatora.

Podsetimo, Radoica Milosavljević bio je u žiži javnosti 2015. godine zbog kupovine osam televizija, ali i njegovoj bliskosti sa Bratislavom Gašićem. Međutim, obojica su tada negirala ikakve poslovne veze.

Izvor: UNS

Facebook Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *