02 septembar 2014

RSS Facebook Twitter Linkedin Digg Yahoo Delicious

HOT NEWS
Objavi na Fejsbuku ovu stranicu
Pratite nas, klik ispod na SVIDJA MI SE ili LIKE

Najnovije Vesti


Zamenik načelnika gradskog Štaba za vanredne situacije grada Kruševca Dušan Todorović izjavio je da je nevreme sa olujnim vetrom, koje je pogodilo danas grad Kruševac u periodu od 15.15 do
Najavljen početak izbornih radnji i procedura u veću samostalnih sindikata grada pod Bagdalom. Posle 25 godina, Milenko Mihajlović se, najverovatnije, povlači sa funkcije
Bratislav Gašić obišao teški mehanizovani most, koji su pripadnici Druge brigade Vojske Srbije postavili preko Ribarske reke u selu Sušica kod Kruševca.
U okviru državnog programa obeležavanja stogodišnjice Prvog svetskog rata, a u spomen Stanislava Biničkog, jednog od najznačajnijih predstavnika srpske klasične muzike, osnivača Beogradskog
Radnici “Kruševac puta” danas su završili asfaltiranje lokalnog puta u bruskom selu Stroinci dugog 1.100

Uživo Kruševačke Radio Stanice

Nedeljnik Pobeda se gasi?!

Objavi na Fejsbuku ovaj video

Nedeljne novine kruševačkog kraja pred gašenjem, iako istrajavaju u izlaženju 69 godina. – Redakcija obavestila čitaoce da će sledeći, 3082. broj, izaći 10. maja, ukoliko obezbedi finansijska sredstva

Nedeljnik „Pobeda”, koji izdaje istoimeno kruševačkog preduzeće, koje je, posle raskida privatizacije 2010. preuzela Agencija za privatizaciju, preživljava teške dane, a 12 stalno zaposlenih zadovoljava se minimalnim zaradama, koje kasne pet meseci. U prvomajskom i vaskršnjem dvobroju redakcija „Pobede”, koja postoji gotovo punih sedam decenija, obaveštava čitaoce da će sledeći broj izaći 10. maja, samo ako obezbedi potrebna finansijska sredstva.

Kruševački informativni nedeljnik objavljen je prvi put 16. novembra 1944. godine. U okviru „Pobede” sedamdesetih godina prošlog veka otvoren je Radio Kruševac, a potom i TV Kruševac. Skupština grada, kao osnivač preduzeća, podelila je 2007. godine tu tromedijsku kuću tako što je formirala javno preduzeće Radio-televiziju Kruševac, a „Pobedu” prepustila Agenciji za privatizaciju da je proda. Aukcijski kupac bila je 2007. bugarska firma „Medija svjat”, koja posluje u okviru bugarske grupe „Brikel EAD”, inače kupac još dvadesetak preduzeća u Srbiji, među kojima je i kruševačka „Trajal korporacija”. Većinu tih privatizacija poništila je Agencija za privatizaciju. To se dogodilo i sa „Pobedom”, posle štrajka zaposlenih u 2010. godini. Agencija je postavila zastupnika kapitala, pa ga smenila posle godinu dana, oktobra 2011. Sadašnji zastupnik kapitala Nebojša Radenković kaže da je „Pobeda” od njegovog postavljenja na mesto direktora i zastupnika kapitala novina redovno izlazila, ali priznaje da od ministarstava Vlade Srbije nije uspeo da dobije nijedan dinar podrške.

Da situacija bude gora, Gradska uprava Kruševca, koju je formirala nova lokalna vlast na čelu s naprednjacima i gradonačelnikom Bratislavom Gašićem, smanjila je plaćanje usluge informisanja „Pobedi” sa 1.800.000 (zaključen od strane vlasti na čelu sa DS-om) na 1.000.000 dinara na godišnjem nivou, a istovremeno povećala sopstveni budžet za 17 odsto!

Gradonačelnik Gašić kaže da je za medije koji nisu na budžetskom finansiranju dobio samo šest miliona dinara, koji su „raspoređeni gotovo na ravne časti” (pored „Pobede”, to su TV Plus, inače vlasništvo gradonačelnika, TV Jefimija, list „Grad” koji izlazi petnaestodnevno, i Radio Rubin), dok je Radio-televizija Kruševac, sa stotinak zaposlenih, kao javno preduzeće ostala na budžetu grada. Uz to, nekada jaka industrija grada je posrnula, pa su izostali prihodi od reklamnih poruka.

Dvanaestoro stalno zaposlenih, od čega četvoro radi u pogonu štamparije, a petoro novinara ima visoku stručnu spremu, došli su nedavno i pod udar presude, po tužbi iz 2009. u korist tehničke urednice, koja je napustila preduzeće, i bivše direktorke, koja nije učestvovala u štrajku radnika, u iznosi od blizu milion dinara i blokade računa. Račun je, doduše, deblokiran nagodbom sa bivšom direktorkom, reprogramiranjem isplate u 12 rata, a isplata tehničke urednice je odnela dve zarade zaposlenih.

U vreme stupanja na dužnost gradonačelnika Bratislav Gašić je u svom ekspozeu, obraćajući se odbornicima Skupštine grada, rekao da će problem „Pobede” rešiti prisajedinjenjem Javnom preduzeću Kulturni centar. Otada je prošlo deset meseci, dok su se rukovodioci i zaposleni u „nadali tom rešenju, ne tražeći druga”, a onda je aktuelna vlada počela da zagovara povlačenje države iz medija. S obzirom na nepobitnu činjenicu da je „Pobeda” sedam decenija najpedantniji hroničar događanja u kruševačkom kraju, novinari kažu da su očekivali da će ime biti sačuvano u okviru Kulturnog centra, bez obzira na to što bi u zaglavlju lista pisalo da je to bilten, ili službeno glasilo, ali bi novinski tekstovi bili preovlađujući. I sve to do nekih novih, boljih vremena za štampane medije. Ipak, „Pobeda” još nije izdahnula. U više anketa funkcioneri lokalne vlasti zagovarali su opstanak tih novina. Samo, aktuelno Gradsko veće nijedan dopis zastupnika kapitala i direktora Nebojše Radenkovića nije stavilo na dnevni red. Zašto?

Nedeljnik Pobeda se gasi?!